Förstår du vare det är som händer? Kan du förklara det för mig?


Vad händer när vi blir rädda?
Sverige är inne i en högkonjunktur! Många borde var nöjda och ha framtidstro, inte gnälla, piska upp rädslor och vara ointresserade av att utveckla samhället tillsammans!

SD har 18.7% i senaste Ipsos mätningen? Hur är det möjligt? Ett parti som har 8 politiska vildar, som kostar oss skattebetalare pengar varje månad - närmare bestämt en halv miljon! Varför har de moralen att inte avgå? Vad SD än gör verkar det inte påverka SDs resultat i opinionen eller deras politik


Det talas om "Sverige vänligaste partiet", "Förändring på riktigt", "Tillsammans kan vi göra skillnad på riktigt" och jag vet inte hur många gånger Jimmie Åkesson sa "Sverige vänner" på vårmötet? Jag slutade räkna vid 20.
Vem är du rädd för? Har
Stockholm blivit "kallt"?
Vem får du dela bröd med?

Jag kollade på SDs järnrörsgrabbar på Youtube i går! - Jag mådde illa! Vad gör Erik Almqvist i dag?Uppbär han lön från partiet?

Sverigedemokraterna oj-ar sig att ingen vill tala med oss från "sjuklövern", i valplattformen talar man om att hålla ihop Sverige! Hur vill man göra det? 


SD Piska upp rädsla och svärta ner Sveriges namn - men att ta en kopp kaffe med en smålänning gör man inte finns. I

De ringer inte heller tillbaka trots överenskommelse! Endast 45% av SDs riksdagsledamöter har sitt telefonnummer på sin riksdagsprofil. Kan ni nå en riksdagsledamot från SD? Jag har inte lyckats - nästan som att de inte finns! Men visst finns de - men hur "fria" är de?

Hur kan så många gå på vad de förmedla - gnäll och inga lösningar - verkar gå hem och vi är i en högkonjunktur! När de är klara med muslimerna - ska de då gå på samerna? eller smålänningarna?


Vilken är SDs syn på samerna?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?