Ring in det nya och ta avstamp i det gamla!

2018 har burit med sig en stor sorg och smärta då mina båda föräldrar har dött under året, Ing-lill Petersson 24/2 och Curt Petersson 10/12. Nu borta från den fysiska världen, men kommer  att kunna känna deras stöd inom mig! Jag att de hjälper oss vidare och kan vara med oss på vår resa, men från en annan plats. 

I år har börjat att studera KPU - Kompletterande pedagogisk utbildning med företagsekonomi som inriktning på Stockholms Universitet

Nu handlar det inte om att jag ska ta några nya studielån utan att jag ser till att arbeta extra som intervjuare och lärarvikarier

Under året var det en valrörelse till Sveriges Riksdag, men en regering har inte förhandlats fram än!

Jag har gjort en hel del bra saker som mamma och pappa hade varit stolta att få bevittna.



Hur 2019 kommer att se ut - det kan ingen riktigt gissa, men jag hoppas att vi snart har en regering på plats. 

Vi var många som lade ner mycket tid i Centerpartiets valrörelse och jag planera att göra det även i nästa! Det ska bli intressant med EU-valet i slutet av maj.

Under året har jag planer på att lägga upp studierna på ett annat sätt och att få möjligheten att kunna arbeta för några andra arbetsgivare också, som tar mig närmare målet att bli legitimerad lärare.

Jag planerar att vara med under Järvaveckan och Almedalen.

Några spännande projekt har jag inkluderande att göra en bok och att sälja en bok och att ta fram ett helt nytt koncept fram till nästa jul!

Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?