Alla bär vi på våra ryggsäckar!

Jag träffade en av våra ännu levande överlevare på en skola som jag är vikarie på. Han berättade om att hans mamma sa till honom. -"Skaffa  dig en bra utbildning för för den kan du ta med dig!"

Jag se mig själv som en hink där jag försöker att samla så mycket kunskap och erfarenheter, som möjligt. Hur jag tar mig fram avgörs med hjälp av mina färdigheter och det nätverk jag har! 

Värderingarna avgör vilka val jag gör och vilken riktning jag tar och vad jag sparar i min ryggsäck.

Jag ser en av mina största styrkor är min nyfikenhet över andras berättelser genom människor jag möter, seminarier jag går på och böcker jag läser. Detta gör att jag har ett driv i min utveckling, som jag förr eller senare kommer att ge frukt. Allt är inte perfekt - inte ens med mig. Så nog finns det saker att arbeta på varje dag.

Kommentarer

  1. Well...det gäller att göra lite varje vecka, helst varje dag. Eller vad menar du egentligen?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?