Jag vet inte om du märkte det?

I dag var Världsbokdagen - för mig är bokens dag varje dag. Detta var inget undantag. Jag fick möjligheten att med andra lärare få en guidad tur genom Nobel Prize Museum och deras utställning av Martin Luther King Jr. Hade jag haft en påse pengar så hade jag investerat vissa i böcker som säljs i butiken. I deras hyller finns en mängd fantastiska böcker.

Vi fick möjligheten att träffa Jason Timbuktu Diakite, som berättade om sin bok " En droppe midnatt".
 

 "Den mångkulturella skolan" av Eva-Stina Hultinger och Christer Wallentin (Red)

"SKANDALENES MARKEDSPLASS - Politikk, Moral og Mediedrev" av Sigurd Allern og Ester Pollack (Red)

Att läsa en bok kan vara en resa, en upplevelse och en möjlighet att få tadel av någon annans klokskap.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!