Stå aldrig still - men ha en plan!







 Jag tro att vi alla letar efter tecken 
... på att andra tycker om oss.
... på att vi blir klokare.
... på att vi utvecklar våra färdigheter
... på att vi följer våra värderingar.
... på samla på oss erfarenhet.
... på att vi har rätt.

Det talas om det livslånga lärande - men hur många har en strategi att lära sig nya saker och att utvecklas.

Att undervisa är något av de mest utvecklande jag har utsatt mig själv för. Den direkta feed back jag har möjlighet att få av eleverna är många gånger rakare och tydligare än då jag har föreläst för personer i min egen ålder.


Det gäller att det jag har tänkt att presentera har gått igenom:
1. Varför tar jag upp det här? 
2. Vad vi vill jag att eleverna ska lära sig? Vad står det i läroplanen, kunskapskraven och ämnesplanen?
3. Hur ska jag presentera det så att det bli greppbart med de begrepp, som eleverna har lärt sig!

Hur testar jag att eleverna har lärt sig det jag lägger fram?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?