Böcker till kaffet!

I går började jag arbeta  tidigt på morgonen, vilket gjorde att jag vaknade tidigt i dag.  Åt lunch med en god vän på Teatern på Ringens centrum för att sedan ta och sätta oss på Espresso House i Götgatsbacken. Jag hade bestämt mig att gå på Timbros bokrea, Adlibris och Akademibokhandeln för att göra kompletterande köp.

"Kentucky fried children? - Om den svenska valfrihetens rötter och dess fiender" av Karin Svanborg-Sjövall

"För säkerhets skull - Inre och yttre hot mot den liberala demokratin - tio essäer" av Stefan Olsson (red.)


"Sagan om välfärdens återkomst - Den stora statens fall" av Johnny Munkhammar 

"Vem kastar första stenen - Om stenkastning och utlänningar på Rosengård" av Tove Lifvendahl

"BUBBLAN SOM ALDIG SPRACK - INTERNET-PIONJÄRERNA SOM SKAPADE DET SVENSKA TECHUNDRET" av Christian Albinsson

"HATADE DEMOKATI - De inkluderande rörelsernas ideologi och historia" av Henrik Arnstad 

"ÄLSKADE FASCISM - De svartbruna rörelsernas ideologi och historia" av Henrik Arnstad 





"Internet är trasigt - Silicon Valley och demokratins kris" av Martin Gelin och Karin Pettersson

"Så spelar du SCHACK" av Claire Summerscale 

"100 kvinnor som gått till historien" av Stella Caldwell, Clare Hibbert, Andrea Mills, Rona Parker

Experimentera och upptäck TEKNIK av Carol Vorderman 

Nu när det blir mer och mer tal om Corona-viruset har det viktigt med att ha tillförlitliga källor och inte bli handlingsförlamad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?