En bok i tidens tecken!

I dag ha det varit en helt underbar dag. 

Den började med att jag åkte från  Stureby klockan 04.50 fö att åka mot Bromma. Då slumpade det sig så att jag träffade en person som arbeta på med specialpedagogik ur ett IT-perspektiv. Så slumpen gör att man får lära sig saker. Vi hade ett mycket intressant samtal om skolandiagnoser och ledarskap.

Jag ha sedan i höstas samlat material, träffat människor och diskuterat frågeställningar. Min  fråga ha varit: "Hur stödjer digitala verktyg elevernas lärande?" Jag har läst en hel del del litteratur. Just nu är det följande böcker som gäller:
"Vi måste börja med barnen" av Ylva Mårtens(red)

"Du kommer aldrig att bli nåt Framgång finns inom dig" av Michael Saliba

"Lusten att förstå - Om lärande på människor villkor" av Peter Gädenfors 

Jag läser när det finns möjlighet - nä jag varnat på att bussen, t-banan eller en vän. När jag transportera mig eller vill slappna av och reflektera.

I dag ha det varit bokrea. Vi besökte Drottninggatans bok och bild, Akademibokhandeln och Adlibis.

Jag köpte följande böcker: 
"Mannen i skogen. En biografi över Vilhelm Moberg" av Jens Liljestrand

"1794" av Nilkas Natt och Dag

"Judejävel" av Bernt Hermele

"Och bilen går bra? - Tips, råd och historier om småprat" av Niklas Källner 

"Stockholms historia" av Lars Ericson Wolke


"Periodiska systemet" av Primo Levi

"Mina svara stjärnor. Från Lucy till Barack Obama" av Lilian Thuram  

"Konsulterna - Kampen om Karolinska" av Anna Gustafsson och Lisa Röstlund 

"68" av Henrik Berggren 

"Om konsten att läsa och skriva" av Olof Lagercrantz

På eftermiddagen var jag och tog en Semla dagen till ära - det blev Espresso House. 

Sedan gick vi upp på regeringsgatan och till en Pizzeri 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?