Säger du "din mening"!

 -"Ett gundläggande problem är att begreppet lärande används på många, delvis oförenliga sätt."

-"Denna observation ger stöd åt en av bokens teser, nämligen att det finns många aspekter av informellt lärande som kan utnyttjas mer i formella lärsituationer.

-"NÄR JAG VAR BARN stod det: Låt småbarnen gå av först ovanför dörrarna inne i 10:ans blå spårvagn."

-"Vi måste börja med barnen."

-"När hörde du för första gången under din skolgång talas om de svarta?"

-"Samhällena måste också möta sin historia för att kunna gå från obskurantism till humanism och utvecklas i harmoni."

-"Få människor längtar efter kallprat."

"Om det var tänkt att vi skulle prata mer än lyssna borde vi ha två tungor och bara ett öra." Mark Twain 

-"I den luft vi andas finns de så kallade inerta gaserna."

-"Det är cellen som i detta ögonblick, utifrån ett labyrintiskt virrvar av ja och nej, gör att min hand löper på ett visst sätt över papperet och nedtecknar dessa snirklar som är tecken; en dubbel rörelseimpuls, uppåt och nedåt, mellan två energiplan för min hand och låter den på pappret trycka dit den här punkten: den här."

-"VAD SKER NÄR vi läser? Ögat följer svarta bokstavstecken på det vita pappret från vänster till höger, åter och åter. Och varelser, natur eller tankar, som en annan tänkt, nyss eller för tusen år sen stiger fram i vår inbillning."

-"Jag uppfattar den vemodsfyllda blick varmed unga människor ser på mig. Jag känner igen den. De vet inte att jag betraktar dem på samma sätt och mäter deras återstående liv i samma förgängelsekänslas tecken. Alla hör vi samman."

Detta var de första  meningarna och några av de sista meningarna i några av de böcker jag läser.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?