Ett ständigt lärande!

I lördags träffade jag några elever som studer på det ekonomiska programmet  på gymnasiet.

Mitt intryck från dessa elever var att det trycker att undervisningen fungerade bra

Jag har inte hunnit få tag i några lärare för att stämma av dem hur de tycker att undervisningen ha fungerat.

Jag har fått ta del av en rapport från Skolverket där man stämmer av hur undervisningen har varit genom distansundervisning och fjärrundervisning - APL/ArbetsPlatsLärande, idrott, laborationer - kan eventuellt göras i mindre grupper. Hur kommer antagningen göras till gymnasiet och till högreutbildning. Nationella prov och Högskoleprov har ställts in. 

Många lärare och elever har fått lära sig ett nytt sätt att undervisa på och eleverna har också haft en ny lärmiljö att anpassa sig till. En frågar som också kommer upp är bedömning och betyg.

I morgen kommer en ny rapport från Skolverket om distansundervisning


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?