Julbord hos IKEA!

Vad mer kan man önska sig! 149 sek om du är
IKEA Family medlem!
När jag trodde att mitt julbord var fullbordat
så hittade jag denna efterrätt - gott och blandat.
En sådan här lampa hänger i mitt hem - kotti!


Ingvar Kamprad hade rätt - en mätt och glad kund är en mycket bättre kund! Det började på IKEA Family avdelningen där jag köpte en FÖRENKLA-väska, en bok om Demokratisk design, en miljöbok (som visade sig vara en matbok, vilken jag allt får lämna tillbaka) och Reflexer.


Sedan begav vi oss ner till Barnens IKEA där jag köpte ett fantasi-gosedjur ritat av barn - alltså inte barnarbete - utan inspiration från barn.

Jag hade bara planerat att köpa en väska och en lampa - men inspirationen var allt för stor att köpa mer i denna miljö - och sedan var jag "goe mätt", vilket förbättrade situationen.


Vi tog oss med stormsteg mot lampavdelningen, men efter ett "olyckligt" stopp vid toaletten av min vän - fick jag möjligheten att bläddra i katalogen, vilket gjorde att jag  jag köpte en högtalare, som jag så här i efterhand jag inte är säker på att jag behöver.

I lampavdelningen fick vi ordentlig hjälp av en IKEA-medarbetare med att hitta en bra lampa och högtalare. Tack för hjälpen Lindy.

I kassan så stannade kostnaden vid ca 1.400 sek. Men jag får nog allt se till att jag får högtalaren att fundera annars så få den åka tillbaka till IKEA.

Hos IKEA Food blev det en fantastiskt god lingon-äppelcider, lingon, pizza och prinsess-bakelser, som jag första gången åt när Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel gifte sig. Det landade på ca 200 sek. Mitt besök gav IKEA ca 1.700 sek i kassan - jag var så nöjd med mitt besök att jag inte köpte någon IKEA korv - den fick inte plats!

Snart till IKEA igen! och jag ser fram emot det! I mellandagarna så beger jag mig till Älmhult för att gå på IKEA Museet och besöka IKEA Fynd - hoppas att de har kvar de gul-blå-IKEA Paraplyna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Backward design - ett sätt att planera läroprocessen och förbättra resultatet hos eleverna.