SELECTA - inte om jag själv får välja!

Hur viktigt är det inte att göra rätt eller en vilja att göra rätt! I dag så hade jag återigen problem med Selectas maskinInstitutionen för didaktik och pedagogikStockholms universitetet och jag visade det sig inte vara den ende! Köpte kaffe och maskinen säger "Remove product" och det gjorde jag och då ... kommer kaffet! Sedan kommer en kursare och samma sak händer igen! Sen satte jag upp lappen! / Då vet jag att det blir gjort.

Sedan ringde jag och klagade på Selecta - men det var sju i kö före mig! De ringde tillbaka under seminariet efter 21 minuter, men då kunde jag naturligtvis inte göra något!

En annan kursare ska köpa en läsk och den sätter sig så att den nästan är omöjlig att få loss! Vi lyckades dock!

På vägen hem, när jag går ner på perrongen vid Stockholms universitet, så hör jag ljud från perrongen - någon som står och slår på en Selecta-maskin. Grabben är i gymnasiet åldern. 

Han förklara att hans läsk har fastnat! (Det kan ni se på bilden) Vi gör våra försök att få loss den - men det visar sig inte vara möjligt! Jag kan lova att vi försökte! 

Sedan lärde jag honom hur man ska reklamera fel! Det visar sig att Selecta bara har öppet mellan 07-17 - så där gick vi bet på det!

Konstigt att det inte går att göra felanmälningar 0-24 - borde vara viktigt för dem att detta går att göra. Så att de kan avhjälpa felen så snart som möjligt!

Kommentarer

  1. Du kan väl inte mena att du inte kan reklamera 24/7 skulle vara om du gillar som inte låter dom anställda vara lediga mellan 07-17... du borde snarare vara glad att dom inte Utkontraktat kundtjänsten till ett låglöneland men hemska villkor.

    Är säker på på då jag själv gjort det, att ringa under arbetstid och reklamera ger dig ett mycket bättre resultat.

    Mitt resultat på en reklamerad kexchoklad var, pengarna tillbaka och värdecheck på 25kr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jigyjoe, min erfarenhet av dessa maskiner var mycket dålig under en tid. Det löste sig genom att jag slutade köpa i dessa och gjorde det väl någon gång då när jag skrev inlägget. Att ta emot klagomål tycker jag att de kunde har gjort - då hade de haft en lista när servicepersonerna började på morgonen. Om det inte är lätt att reklamera så får de aldrig veta något. Deras automater kan man handla i så länge fastigheten är öppen där den står.

      Radera
  2. Du kan väl inte mena att du inte kan reklamera 24/7 skulle vara om du gillar som inte låter dom anställda vara lediga mellan 07-17... du borde snarare vara glad att dom inte Utkontraktat kundtjänsten till ett låglöneland men hemska villkor.

    Är säker på på då jag själv gjort det, att ringa under arbetstid och reklamera ger dig ett mycket bättre resultat.

    Mitt resultat på en reklamerad kexchoklad var, pengarna tillbaka och värdecheck på 25kr

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Vad är pålägget för en Hamburgare?