Finns i sjön!


I bland så vill jag verkligen säga till någon vad jag tycker - eller rättare sagt jag är skitförbannad för att någon annan inte sköter sitt arbete, är nonchalant eller bara ointresserad!

Jag tror verkligen att det är viktigt att människor får arbeta med några av sina passioner! Detta har Fryshuset som sin filosofi i sin skola.

Jag var igår på en plats - jag blev bara så förundrad:
Jag fick en pärm och i den skulle finnas allt jag behövde sagt det! Men..
*   när jag frågade efter telefonnumret --- så fanns det inte.
*   när jag skulle skriva rapport så skulle papper finnas i pärmen --- det fanns de inte.

* När jag skulle ha tag i en person eller rättare sagt flera personer så - kunde personen dessa namn på förnamn. När jag kollade så var det inte så.

* För att göra ett bra arbete ville jag ha planering innan för kunna förbereda mig. På morgonen var vi rörande eniga om detta. Men på eftermiddagen så var det för mycket arbete att göra sådana listor!
Bild: Anders Bergön

Peter Pimpim Pettersson Bild: Peter Pettersson
också kallas selfie-Pimpim

I den position jag befinner mig kan jag inte ställa allt för stora krav, men jag tar mig rätten att komma med förslag! Kanske inte alltid så klokt - eftersom vissa är nöjda med hur det är eller missnöjda med allt - typ Sverigedemokrater! (Har du hört dem vara nöjda med något någongång).

Vad är vi om vi - om vi inte försöker eller vill bli bättre. Vad kommer vi om inte vet var vi ska! Du kan alltid ta 1:ans buss - mot Frihamnen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?