En dag är du och jag här ...

Solen går sakta ner över Gyüllmarsplan!
En Mega damsugare

Jag gick en presentations-
kurs på engelska med
John Paval som kursledare.

En dag, till återhämtning! Dagen startade jag och Nina med en härlig frukost.

Cool brud i snygga skor!
Det där att man måste lägga
fötterna på sätet fattar jag inte!
Sedan träffade vi Niclas Henriksson och Anders Dacke på Broqvists konditori vid Stortorget i Växjö. Dacke hade bilder med sig från när vi bilade runt i Europa 1990. De var ingen slump att Broqvist Konditori fick vara min totalleverantör till mina fester i dagarna två. Det är ett konditori, som får mig att känna mig hemma trots att jag inte har bott i Växjö på 26 år, den startades 1876 och drivs nu av fem damer (i min ålder - Ingela Broqvist och jag umgicks näst vi var i 18 årsålder).


Nere i Växjö så firades - Vår stad - med olika arrangemang! Där var bland annat grupper från en scen på Stortorget, Linnéuniversitetet med studenter från språk - som exemplifierade hur viktigt språk är. Jag var med i VIS - Växjös Internationella Studenter när jag studerade. Det var körsång från Speakers Corner.
Coola mjuks!

Jag tog möjligheten att visa PMs Tak - en resturang som är Växjös mest prisade restaurang med en fantastisk restaurang med god mat, trevlig personal och underbara gäster. 

När min svägerska Annika erbjöd oss fika när vi hälsade på dem på eftermiddagen så - insåg jag och Nina att vi hade ätit en bastant frukost, fikat på Broqvist och ätit lunch på PM. Men en fina går alltid ner, men det finns en botten även i mig.


På kvällen firade vi min 50 årsdag igen! Det blev en oförglömlig fest - då Nina kom på idéen att låta Sigrid, min 5 åriga brorsdotter min mobil och fotografera festen! Hon har en annan bild vad kort ska tas på.

Kvällen avslutades genom att Nina och jag sakta gick genom Hovshaga och talade om livet. Hon är verkligen en av mina bästa vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?