Årets UF-företagare i Stockholm 2019!




Den 21 till 22 februari i år var Ung Företagsamhet 2019 Stockholm. Så ofta det finns någon möjlighet att besöka den så tar jag möjligheten att göra så. I år så fanns inte möjligheten att besöka deltävlingen i Stockholm. I två dagar deltar 660 UF-företag, vilket innebär att ca 2.000 elever får möjlighet att ställa ut. 

I går hade jag möjligheten att delta vid prisutdelningen på Dansenshus vid Norra Bantorget i Stockholm. Har fanns ca 500 elever och några lärare för att hylla vinnarna! 

Årets UF-företag blev: 
"1:a BuckIT UF, VRG Djursholm, Danderyds kommun Affärsidé: BuckIT UF erbjuder handsydda bucket hats producerade i samarbete med en arbetsintegrerande verksamhet. Tillverkade av unika och kvalitativa svinn tyger för den unga modemedvetna och modiga individen. Buck it gör så att Du kan klä dig snyggt samtidigt som Du tar ditt miljö- och samhällsansvar."
"1:a Miss Strö UF, JENSEN gymnasium Södra, Stockholm stad
Affärsidè: Miss Strös ströbröd finns till för alla med mat- och bakglädje, alla som vill återuppta den eller hitta den inom sig. Våra produkter är ekologiska och hållbara för att Du och din närhet ska fortsätta att umgås i köket, även i nästa generation."
En av anledningarna att jag blir lärare är att jag vill bidra till lärandet som deltagande i UF-företagande kan ge upphov till.

SM i Ung Företagsamhet är mellan den 6 till 7 maj! Då ska jag vara där!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?