Det börjar med en resa - i böckerna eller ute i världen!


En start på Sportlovet då många tar sig ner till Alperna för att åka skidor. När jag hade dessa lov så tog vi oss ner till Alperna med buss: till Ischgl, Saalbach,Zell am Sea Chamonix, Les des Alpes,Val d'Isère, Courmayeur.

Att tillbringa helgen ute på Arlanda och träffa alla dessa människor som är på väg någonstans är upplyftande och det finns möjligheter att få nya idéer i en miljö av dessa med slumpvisa möten.

Är man en person som jag som är nyfiken och sparar på andra människors berättelser.

Nu på onsdag så börjar årets BOKREA

Jag ska också gå på två spännande seminarier ett med Innovation 360 och ett om mångfald med Wise Professionals.

I kursen Eleven och skolan har vi kommit till delkursen Sociala relationer med delar av FNs barndeklaration, värderingar, kränkningar på internet, ledarskap i klassrummet och nyanlända. På fredag kommer jag att tentera detta moment.

Upplägget är sådant att vi har en gedigen litteraturlista och mängd artiklar, som ska läser innan varje episod. Föreläsningarna efterföljs med seminarier där vi är uppdelad i olika grupper där vi får möjligheten att diskutera frågeställningar, som vi har tagit med oss efter att ha läst tillhörande litteratur. Vi gör också presentationer.

Detta sätt att studerar gör att jag får många möjligheter att lära mig nytt material.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?