En dag av lugn och eftertanke!

Jag har bestämt mig att söndagen ska vara min "vilodag" - för mig innebär det att jag i bland går i kyrkan, i bland sitter på ett café. För mig handlar det om att använda 2*10 minuter för att se vad du gjorde förra veckan. 10 minuter om du missade något viktigt. 2*10 minuter vad planera att göra nästa vecka och 10 minuter för att reflektera var jag kan förbättra mig i metod, utförande eller timing. Avsluta passet med 10 minuter att reflektera över vad jag gjorde riktigt bra - när det kommer till resultat, nya kontakter och projekt.

Jag har också börjat att arbeta efter ett program, "Klart! - Bli superstrukturerad på 31 dagar! Det var lite av en slump att jag köpte denna bok på ett Antikvariat i Stockholm. Det var nära att jag inte köpte den för att jag köpte en del andra böcker, men sedan kände jag att det kanske är den bok av all böcker som jag köpte, som jag behövde bäst!

Att göra listorna har en förmåga att bli längre. Men glöm inte att lätta in pauser. Jag arbetar efter 25 minuter arbete och 5 minuter paus - pomodoro-metoden.

När någon tex blir sjuk och "går in i väggen" och säger att "de ska komma tillbaka", men är det verkligen det de ska? Det var ju det gamla livet som gjorde dem sjuka! Var de ska är kanske snarare att se framåt! Det gäller att du stannar upp. Tittar på om du har balans i livet: familj, arbete, jag och det sociala livet. Vad är viktigast - prioritera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?