Kan du vara smart varje dag?

"Röjar-Ralf kraschar internet" - en film jag kan tänka mig se! Kan det vara att jag hängt med sju-nio åringar för mycket! En otrolig kreativitet bland dessa superhjältar och deras klokskap. 

Något jag har fått höra under den gångna veckan är:
-"Vem är världens största YouTuber? 
- Tomten". Det kallar jag en Influencer.

En elev som inte få ta mer mat utbrister!
-"Det bestämmer inte ens kungen"!

Hur beskrivs ledarskapet i klassrummet (Ogden, 2017)
- frigöra tid till läraktiviteter genom att skapa och upprätthålla arbetsro
- främja elevernas uppmärksamhet och engagemang
- främja elevernas sociala kompetens och positiva beteende
- skapa sammanhållning och trivsel i klassen
- stimulera elevernas motivation, arbetsinsats och presentationer

I dag träffar jag också författaren och föreläsaren Stefan Engeseth som jag inte har träffat sedan han släppte Sharkonomics på engelska (2012). Nu har han givit ut denna på japanska,vietnamesiska, mandarin och kantonesiska. Helt fantastiska böcker. Han har också skrivit boken ONE - A Consumer Revolution for Business! - "Offers tools, methods and the inspiration to bring customers closer to the company. This book argues that companies need to change impersonal environments into ones designed to interact with customers. It radically changes the way managers view customers and the way the company relates to them."

Kundens betydelse kan inte nog understrykas för ett företag. Andra viktiga faktorer är företagets kärnvärden (att vi lever dem) och teamet (personal som kompletterar varandra med sina styrkor).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?