Saker jag inte förstår (och jag säkert inte är ensam om)!?

... MEN säkert någon kan förklara - om de vill?

Jag får en känsla att när jag går och handlar och har pant med mig att detta belopp då dras bort, men att jag bara får poäng på mitt medlemskap på kvarvarande belopp? Är det så ? I så fall varför? Panten är ju en form av "lån"?


Jag får heller poäng på tobak och medicin? Varför är det så? Ni säljer ju dessa produkter - om ni ska ta ställning gör det på riktigt! Det kommer att komma konkurrenter i framtiden, som arbetar med hållbarhet på riktigt genom hela organisationen och då är de gamla drakarna på ett fallande plan.

När de gäller plastkassarna så har det skett ännu en höjning - men de som fortfarande köper tjänar COOP och ICA mer då. När min bror var ICA Handlare under  slutet av 1990-talet och början av 2000-talet hade man mest påslag på dessa. Jag tror inte detta har ändrats? Vad går dessa pengar? Gör COOP och ICA något bra med dem? Tex projekt med Naturskyddsföreningen.

I morse var jag inne i en ganska nyöppnad COOP-butik på Renstiernadsgatan. Det visade sig att de hade glömt att bygga in en pantmaskin? Så miljö medvetenheten sitter väl inte så djupt i organisationen och deras vd fick 23 miljoner för gott utfört arbete? Det verka som COOP, Hemköp och ICA menar allvar med miljöarbetet, men att det det inte sitter så djup! utan i bland är en finish.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?