Same same but differens! Creative, fun and lego with two pieces!

 Jag tror att de flesta av er har varit med om att ena socken i ett par försvinner vid tvättande av kläder. Det har hänt mig och det har hänt personer i min omgivning.

Jag arbetar i bland på en skola och när vi går in i skolan tar alla av sig sina skor. Även lärarna. Vi är några som går med udda socker och vi blir allt fler! Våga Du också! Olika är bra och lite spännande.

I går diskuterade jag dock modet med en äldre dam och hon berättade att hon och hennes väninnor har "Low cut socks" - detta för att slippa gubb-bränna när de är ute och spelar golf. Nu har deras tilltag spridit sig runt om i vårat samhälle - främst bland de unga. Det har vid flera tillfällen varit så att jag trott att vissa har gått barfota i sina skor. Nu när det har varit vinter och kallt. Varför vill man utsäga smalbenen för kyla. Det ökar också riken för att personen ska skada sig.

De senaste 5-7 åren har Happy Socks varit moderna. Detta är färgglada fräscha sockor, som kanske visar några delar hur socker har bivit moderna.

Att blanda Happy Socks blir ingen ledsen av!

Så våga sätta loss om sockarna har olika färger gör inget - och jag lovar att du inte missar inte Internationella Downs syndroms dagen den 21 mars - då visar du att du tycker att olika är bra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?