Hur DU tar plats, välkomnande och framåt!

I dag var jag på distriktsstämma med Centerpartiet. Att få vara med i arbetsgrupper och att arbeta fram våran politik för kommunen och länet är både viktigt, lärorikt och utvecklandet.

Jag fick möjligheten att träffa våran gamla partiledare Olof Johansson och i alla fall fyra av våra nuvarande riksdagsledamöter!

Motionsskrivande och den senare distriktsstämman är de viktigaste organen för att de ger möjlighet för oss "gräsrötter" att göra våran röst hörd.

Sedna är det ett hantverk att skriva en motion. En fördel är om du teamar upp med någon annan för att du ska bli fler. Mina motioner handlade om förpackningar, elscootrar och byggsäckar - alla handlar om att göra våran närmiljö mindre belastad av skräp.

Det gäller att aldrig ge upp. Dessa motioner hade jag också i mitt huvud vid min första Distriktsstämma, förra året. Nu hade jag lämnat in dem, men vet inte i skrivande stund om de gick igenom.

Andras motioner som jag är intresserade av att de skulle gå igenom var en om AI och skolans likvärdighet, gymnasieskola i Järva och byggsäckar på gatorna. Den sistnämnda ser jag att jag skulle teama upp nästa år med i motionsskrivandet.

Centerpartiets EU-vals kandidater är: 
Emma Blomdahl, Stockholm
Hanna Stenegren, Hässelby
Helena Vilhelmsson, Gyttorp
Erik Ciardi, Kalmar
Emanuel Örtengren, Lidingö
Madelaine Jakobsson, Nordmaling
Golnoush Lunden Keshavarzi, Gemla
Thomas Andersson, Fåker
Karin Östring Bergman, Hisings backa
Tim Svanberg, Ronneby
Rebeca Gajardo Angel, Visby
Eric Lundvall, Luleå
Johan Örjes, Enköping
Kent Folkesson, Lidköping
Björn ter Bruggen, Söråker
Anna Blomberg, Partille
Lovisa Kronsporre, Brottby
Erik Evestam, Värmlands Nysäter
Sandra Eliasson, Bollebygd

Magnus Thulin, Malmö
Mattias Claesson, Björkvik
Nima Moslehi, Arlöv
Karola Svensson, Falköping
Leif Walterum, Skövde
Svante Linusson, Stockholm
Julie Tran, Linköping
Algot Thorin, Harplinge
Pietro Marchesi, Täby
Lina Eriksson, Västra Frölunda
Henric Molin, Sankt Ibb
Malin Åberg, Romakloster
Christian Ohlsson, Lund
Bjarni Arnason, Gävle
Jonny Lundin, Härnösand
Gunilla Berglund, Krylbo .
Simon Fredriksson, Herrljunga
Afram Yakoub, Norsborg
Unn Harsem, Uppsala
Anthon Gyllensten, Brandbergen
Åke Carlsson, Lenhovda
Björn Pettersson, Bollnäs
Daniel Svensson, Göteborg
Martina Johansson, Västerljung
Patrik Davidsson, Alstermo
Lars-Erik Lindberg, Mörarp
Petri Salonen, Handen
Magnus Hellmark, Enköping
Jag glömmer inte när våran ombudsman i Stockholm Anna Falk ringde upp mig och hälsade mig välkommen till Centerpartiet!
Välkommen du också!
Vi har en jordnära och modig partiledare som stor upp för våra värderingar!
Som sagt välkommen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?