"Var är det för siffror"!


Så inleddes en reklamfilm i början av den kommersiella TV:ns historia.

Samma kommentar hör jag från vissa när jag tar upp Agenda 2030 - våra hållbarhetsmålen, som varje organisation, företag och myndighet, som är framåtlutat skulle ha i sitt DNA. Detta skulle genomsyra visioner,strategier, värderingar, men så är inte fallet!

Hur ser det ut i det företag du arbetar eller den organisation du är aktiv i?

Arbetar du för framtiden eller emot den?

Träffade en vän jag inte sett på 10 år i går och frågade om han var kvar på samma it-konsultbolag som han var på när vi träffades senast. DÅ lös han upp och berättade att han nu tillskillnad från tidigare arbetade för ett företag som arbetade mot hunger! Ett industriföretag, som inkorporerat detta så väl att till och med it-avdelningen inspireras av detta!

Nu vet vi att unga människor när de väljer arbetsgivare tar hänsyn och tycker hållbarhetsarbetet är viktigt och har en avgörande betydelse.

Tre viktiga böcker:
* "... men om vi vänder på det... - Öppna tankar om en ny grundskola" av Jimmy Sjöblom med förord från professor Karl-Henrik Robert

* "Developing platform economies - A European policy landscape" av Red. Stefan Larsson och Jonas Andersson Schwarz

* "Gratis lunchen - Eller varför det är så svårt att förstå att allt har ett slut" av Therese Uddenfeldt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?