Mobilbatteri - verkar mer och mer bli ett problem!

Är det hållbart att hållbart har livslängd under kortare tid än mobilen. Mobil-batterierna är den svaga länken! Garantin har bara 12 månader medan avtalstiden 24 månader.

Följetången - mobilbatteri!

I dag så ringde jag till Telias huvudkontor för att få tag i butikschefen på Kungsgatan. Det visar sig att han förstår mitt problem och att jag bara kan komma förbi butiken för att få en ny kabel och laddare, eftersom att Samsungs protokoll visade att några av dessa var problemet.

När jag går till Telia butiken på Kungsgatan så känner de inte till någon Martin Nielsen. Så jag ringer till Telias huvudkontor igen och Ulf svarar i växel. Det visar sig att Martin arbetar på Kungsgatan i Eskilstuna. Här i Stockholm, verkar man gladeligen sända in telefonen trots att det inte är något fel på telefonen enligt Samsung själva. Analyserna som är gjorda är: 
-> Charging operations - PASS
-> Fast Charing Operations - PASS
-> Overvoltage into USB - PASS
-> Fast Charger Connect Status - PASS
-> Slow Charging (high/low) temperature environment - Pass
-> Slow Charging (defective, non-genuine 
or old charging/cable - Check


Det hade bara varit att testa en ny sladd och laddare. Batteriet har 95% funktion efter 2.5 månader. När batteriet ska bytas kostar det 600-700sek och jag måste lämna i  telefonen.

Sedan jag bytte telefon har jag inte kunnat använda F-Secure. Men Telia fakturerar trots detta. Personerna från service-desken - RINGER EN GÅNG! Det var för en vecka sedan - i går fick jag dem på butiken be att de skulle ringa mig i dag mellan 16.00-16.30. Nu raderar de mitt konto och jag får ladda upp det igen. MEN vet inte Telia eller i alla fall F-secure att Appen inte används? Efter att ha använt den i över 1,5 år så borde väl F-secure VETA att den inte är aktiv? MEN betalt tar man via Telia! Telia har vetat att inte F-Secure inte fungerat för jag bad dem hjälpa mig när jag köpte den och har varit inne i butiken två gånger.

Vad hamnar allt elektronikskrot? Tar inte tillverkaren eller mellanhänder ansvar - sitter kunden med svartepetter. 

I bland få jag en känsla att det är för många mellanhänder och att alla skyller på varandra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Julbord hos IKEA!