Hur gör ni skillnad och visar vilka ni är genom era handlingar?
En av de bästa Magazine jag läser är Samhalls Story.
Några nedslag:
Det finns en modell för hur moderna arbetsplatser blir framgångsrika - Lärandeforum UUA, ett nationellt forum för kunskap och påverkan inom området. Projektledaren Dolores Kandelin Mogard.
* Fler ser verksamhetsnyttan med ett hållbart arbetsliv - att företagen vinner på det här. Det gör att fler företag är benägna att förändra sig. Undersökningar visar att företag med större mångfald och heterogena personalgrupper ger bättre resultat resultat än homogena grupper.
* Kompetensbristen på arbetsmarknaden har gjort att fler inser att de kommer att vi behöver tänka bredare när det gäller vilka vi anställer. Vi måste ta vara på all kompetens. Vi måste också behålla kompetensen genom att se till att man vill och orkar stanna kvar.
* Vinsten med samverkan mellan organisationer har blivit tydligare. I vårt projekt har vi många organisationer och företag som samarbetar kring UUA och olika erfarenheter och kunskap.
* Det är viktigt för millennials att arbeta på arbetsplatser med starka värderingar, som också efterlevs. Vi kommer att få ett tryck underifrån och det trycket blir arbetsgivare allt mer medvetna om. För att vara en attraktiv arbetsgivare behöver man leva värdegrund.
Källa: Story
Samhall bygger på tre grundläggande värderingar:
* Tron på alla människors lika värde
* Tilltron till alla individers förmåga
* Arbetets värde för individuell och samhällelig utveckling
Detta rymma i värdeorden: Uppmärksam, Pålitlig, Engagerad
Ett företag som Samhall har som kund är Swedavia, som har värderingsorden: Pålitlig, Engagerade, Nytänkande, Välkomnande.
Swedavias värdegrund ser jag lite som min egen - kanske lägger jag in lite annat i begreppen, men jag strävar efter att vara pålitlig, engagerad, nytänkande, välkomnande.

Lars-Johan Jarnheimers ledningsfilosofi - "Management by Mormor" gillar jag:
1) Kom i tid
2) Ring tillbaka
3) Ljug aldrig
4) Parkera inte på kundparkeringen
Lite funderingar få läggas på vad "kundparkeringen" är för ert företag. Hur gör ni det lätt för kunderna att göra affärer med er?
Vilka är ert företags-, myndighet och föreningars värderingar? Vad är viktigt för er?
Några nedslag:

* Fler ser verksamhetsnyttan med ett hållbart arbetsliv - att företagen vinner på det här. Det gör att fler företag är benägna att förändra sig. Undersökningar visar att företag med större mångfald och heterogena personalgrupper ger bättre resultat resultat än homogena grupper.
* Kompetensbristen på arbetsmarknaden har gjort att fler inser att de kommer att vi behöver tänka bredare när det gäller vilka vi anställer. Vi måste ta vara på all kompetens. Vi måste också behålla kompetensen genom att se till att man vill och orkar stanna kvar.
* Vinsten med samverkan mellan organisationer har blivit tydligare. I vårt projekt har vi många organisationer och företag som samarbetar kring UUA och olika erfarenheter och kunskap.


Samhall bygger på tre grundläggande värderingar:
* Tron på alla människors lika värde
* Tilltron till alla individers förmåga
* Arbetets värde för individuell och samhällelig utveckling
Detta rymma i värdeorden: Uppmärksam, Pålitlig, Engagerad
Ett företag som Samhall har som kund är Swedavia, som har värderingsorden: Pålitlig, Engagerade, Nytänkande, Välkomnande.
Swedavias värdegrund ser jag lite som min egen - kanske lägger jag in lite annat i begreppen, men jag strävar efter att vara pålitlig, engagerad, nytänkande, välkomnande.

Lars-Johan Jarnheimers ledningsfilosofi - "Management by Mormor" gillar jag:
1) Kom i tid
2) Ring tillbaka
3) Ljug aldrig
4) Parkera inte på kundparkeringen
Lite funderingar få läggas på vad "kundparkeringen" är för ert företag. Hur gör ni det lätt för kunderna att göra affärer med er?
Vilka är ert företags-, myndighet och föreningars värderingar? Vad är viktigt för er?
Kommentarer
Skicka en kommentar