8 år av lärande!

Det är i flera olika världar jag nu lever. I går så var det en 2:a klass jag var med och undervisade i matematik. Eleverna arbetade med Ipads och programmet Vektor. När jag läste kommentera om programmet kan jag förstå de utmaningar vi hade med att skapa konto och att inte programmet startades eller låstes. Kanske var det inte nätverket och antalet användas som var problemet. Fördelarna när det fungerar att lägen kan se vilka utmaningar eleverna har och vad de behärskar. Men eleverna ha en förmåga att var tysta och reflektera över sitt eget beteende.

I dag hade jag lektioner med två klasser i Marknadsföring på ekonomiprogrammet. Utmaningarna bli inte färre när du är 17-18 år än när du är 8-9 år. 

Jag tror att det finns saker att lära från grundskolan. Jag märker att eleverna i grundskolan, som ha fasta klassrum har en fördel genom att man här kan tydliggöra lärandemål  och kunskapskrav på ett tydligt sätt.

Jag får reflektera över hur jag kan arbeta mer med storytelling i i min undervisning.


Allt handla om att fånga elevernas uppmärksamhet och att få dem att arbeta effektivt vid lektionstillfällena. Jag ha en känsla av att deras studieteknik måste förbättras och att en repetition och introduktion läggs som en grund vid studiestaten i 1:an.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?