Nyfikenhet, värderingar och laget!


I eftermiddag var jag med på Brainpool arrangemanget på Skandia i Stockholm. Förr hade jag mer koll på Skandias  "Idéer för livet" men relevansen har minskat med åren. Fram till i dag när jag var i deras lokaler vid Lindhagensplan.

Några annorlunda grepp var att panelen va fulla av endast ungdommar, 4-5 ungdommar efter varje key note speaker.

Mikael Ahlstöm, Entrepreneur and Global speaker, The Park, SUP46, Hyper Island. "Den lärande organisationen - Ett sätt att engagera"

Ishtar Touailat, CEO and Founder, Global Head of AI and innovation at Futuistas. "Framtidens kompetens"

Tobias Degsell, People call him a change maker, collaboration evangelist. "Hur vinner du ett Nobelpris".

Moderatorerna var Sofia Alvegård och Pa Modou Badjie.

Medverkade gjorde också samarbetspartner, Hack for Sweden, som representerades av Ann Molin och Carolina Emanuelson. På världsutställningen i Dubai 2020. Då kommer Hack for Earth att går av stapeln.

Ett fantastiskt arrangemang som väckte många tankar.

- Fram till 2023 kommer det att kräva 101 dagas lärande. Av det som en vuxen lär sig kommer 57% vara relevant och 43% läsa nytt.

Hur en av de unga panelisterna, Iris skulle vilja blir bemött av oss vuxna var: "Jag vet inte allt och lyssna gärna på vad har att säga."

- Värderingsstyrt ledarskap - jämställdhet, mångfald och inkluderande.

"Inte fel att leva i fel miljö, men det är katastrofalt att inte ha förebilder" sa Mohammad

- Idéer har alla, men det geniala ligger i genomförandet.
1. Ideas are easy. 
2. Executrion is everything.
3. It takes a team to win.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?