Ordning och reda ! ORDER!

I morse var jag och lyssnade på Ulrika Palmblad från Skärgårdsstiftelsen.  Skärgårdsstiftelsen bildades 1959, vilket va framsynt och gav oss möjligheten att ha tillgång till Skärgården. De  var 12.000 hektar land och 20.000 hektar hav, samt 2.000 fastigheter varav 170 fritidsboende. Stiftelsen har en budget på 100.000.000 sek.

När jag fick veta att personerna i allra-skandalen gick fria blir jag mycket bekymrad hur vårt samhälle ska utvecklas. Ska det var tillåtet att utnyttja och tillskansa sig obegränsade fördelar från det allmänna?, som våra pensioner! Hur fungerar rättsväsendet? 

I dag ha jag arbetat på en gymnasieskola med marknadsföring och Företagsekonomi 1. Jag får tacka Brexit för att ha givit mig kännedomen om John Bercow, talman, som verka ha en lugnande effekt på eleverna, vilket gö att jag kan spara kraft till undervisningen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?