En tid att göra annorlunda!

Jag har tagit det lugnt några dagar. För att jag har känt av pollen-allergi efter förra veckans fina väder. Näsan och ögonen har runnit. 

Under veckan satsa jag på att få klart deklarationen och hemtentamen, samt arbetet med en uppsats

Tillsammans med detta läser jag: 
* "Periodiska systemet" av Primo Levi 
* "Kreativa dagboken - Mindfullness med natten som kraftkälla" av Jocelyn de Kwant
* "Så blir du bra på naturvetenskap - Hjälp ditt barn med biologi, kemi, fysik" av Carol Vorderman
* "The Big Short - Den sanna historien bakom århundradets finanskris" av Michael Lewis 
* "Urban Eco - Guide till en klimatsmart och giftfri vardag" av Anna Rydne
* "Teach like a champion 2.0 - 62 techniques that put students on the path to college" av Doug Lemov

Det finns tid för att läsa, skriva och reflektera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?