2020 -en annorlunda tid!

I dag är det den 31 maj och bara en vecka kvar av terminen. 

Mycket har hänt den det senaste halvåret. 

Under januari-mars arbetade jag för tre arbetsgivare, samtidigt som jag studerar för att bli gymnasielärare. Jag har arbetat med undersökningar på Bromma och Arlandavikarie på en grundskolan och på en gymnasieskola. När jag får möjlighet så deltar på föreläsningar utanför universitetet. 

Den 13 mars var den senaste dagen jag har kunnat arbeta på gymnasieskolan och den 17 mars så "stängdes" gymnasieskolan och även universitetet för att gå över till distansundervisning. Den 17 mars var också den dagen som ett evenemang ställdes in pga Covid-19 för mig, men jag var också på en bokrelease. Efter det har jag inte varit på något arrangemang IRL. Nu får mindre än 500 personer träffas, vilket senare ändras till 50 personer.

Den 5 april var sista dagen jag arbetade på flygplatserna. Mindre än en månad efteråt så var jag uppsagd pga arbetsbrist.

Jag trodde aldrig att skolan skulle stängas. Detta har natuligtvis påverkat hela samhället, men när FHM kom med detta beslut så fanns inga möjligheter att längre arbeta på gymnasieskolan. Utbildningarna  på universitetet lade också om till att bli på distans.

Arbetet på grundskolan har varit mindre pga Påsklov och Valborg, vilket natuligtvis får ekonomiska konsekvenser. 

Jag har sedan den 17 mars följt hur studierna har fungerat på distans för eleverna och lärare, samt skolledning. Jag har deltagit på konferensen "Skola hemma", som arrangerades av UR och RISE Institute. Jag har följt debatten i media, på pod, radio och TV.

Jag har deltagit i ett stort antal evenemang online med plattformar som Zoom, Skype, Teams, Google meet.   

Min utgångspunkt är "Hur används digitala verktyg för att stödja elevernas lärande inom företagsekonomin?"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?