En annan typ av resande!

I skrivande stund så läser jag boken "Klubben - En undersökning" av Matilda Gustavsson. Det finns allt som oftast en bok inte allt så långt från mig.

Förutom att att läsa en hel del böcker så har jag tagit del av en rad föreläsningar, utbildning, samtal och möten under dessa mer än två månader.
* "Programmering i undervisningen" med Tekniska museet.
* Unionen på Oscars" med Unionen
* "Skola hemma" med Utbildnings Radion och RISE (mycket professionell genomfört)

* "regionfinal" med Ventures Cup Öst och "regionfinal" med Ventues Cup Norr
* "AI in the EU - Keynote with Dr Fredrik Heintz med Fores 
* "Mycket mer för mindre - Tillväxt och hållbarhet i Sverige" med Ration näringslivsinstitut
* "Sverige final i Ung Företagsamhet - Entreprenörskap på riktigt" med Ung Företagsamhet 

Jag har sett många dokumentärer på SVT; "Student 92" och Poddar som har handlat om skolan och undervisningen - särskilt relaterade till rådande för hållande inom gymnasieskolan och högre utbildningar.        





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?