Ett mer fantastiskt Stockholm!


 I går var det söndag, men MTR lackade ändå bänkar, vilket jag inte trott om jag inte själv hade sett det. 

Vi har en fantastisk stad, stockholmare! Så låt oss vara rädda om den.   

Jag hoppas verkligen att vi ska komma till rätta med alla dessa Big bags som under lång tid på våra gator utan att något händer. Jag tycker att dessa ska vara spårbara, dvs det ska gå att få veta vem som har köpt Big bagen för att den ska betala för att den fraktas bort. 

Ett annat problem tycker  jag att  el-scootrarna är  - allt för ofta möts man av dessa på de platser som ska var för gångtrafikanter. Men det handlar också om att jag dagligen ser el-scootrar stå mycket olämpligt parkerade. 

Om SL skulle fortsätta med de trafikomläggningar som man bruka göra under somrarna så hoppas jag att de informera på engelska om de trafikomläggningar som görs och de byten som behöver göras.

Jag vill att människor ska känna sig välkomna oavsett var de kommer ifrån.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?