Steg för steg!

Att göra en plan för att utvecklas

Att förbereda de första 10 minuterna på den första lektionen - det första tillfället vi träffas.

Att lära mig elevernas namn - namnet är något av det viktigaste   för en annan människa.

Berättelser är något av de mest spännande och dessa berättelser är vi med och formar tillsammans.     

Vad är ...? Att lyfta fram specifika begrepp och att förstå dessa i sitt sammanhang. Begreppen är viktiga för att de skapa fundamentet till att bygga vidare på. Till exempel om vi talar lön - så finns det bruttolön (lön innan skatt - ofta det man säger att man tjänar) och nettolön (lön efter skatt, det man får på bankkontot). 

Något som jag tycker är väldigt viktigt för eleverna att lära sig är studieteknik. Hur man kan göra det lättare att lära sig. 

En fördel eleven har är om hen är intresserad av ämnet. Ett intresse gör att eleven känner sig mer motiverad av att lära sig! Om du känner en passion så läser du mer och annat än det jag förväntar mig.     



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?