Alla vill vara med!

 

Jag tror att vi i alla tider har velat vara med. Jag märker det i skolan - när de allra vill vara med och höra till. Jag kommer ihåg tillfällen i min egen skolgång då jag var med och spelade fotboll och ishockey trots att det inte var det var det roligaste jag visste.

I kväll såg jag Melodifestivalen tillammans med två vänner. Vi tar Covid-19 på allvar och håller på avstånden.

Melodifestivalen är absolut inte min favorit sysselsättning, men att få träffa mina vänner och sitta och diskutera.

Att sedan få se så många som ondgör sig över programmet undrar jag varför och vem som har tvingat dem att sitta där? Har de ingen fri vilja? Eller vill de bara få vara med?

Varför kan man inte bara låta det vara och låta de som gilla det fortsätta. I dag finns det så många alternativ att välja mellan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?