Dag 1 - det var min första skoldag.

 

Idag så var jag lärare i en 1:a klass, vilket fick mig att reflektera över mina första år i skolan.

Några saker jag har kommit att tänka på är:

* Under mina tre första år så hade vi fyra olika lärarinnor. Vi hade i starten mest halv-klass. Jag gick aldrig på Fritids

* I dag känner jag att eleverna har lättare att säga till om något har hänt. 

Lunchen äts 10:15 till 10:50, vilket känns om mycket tidigare än vi åt mat. Idag så äter eleverna mellis på skolan. 

* Våran skola, Hovshaga skolan, var något tillfälligt. Den byggdes kring "byggbaracker", som 1975 stod klar i ett nybyggt villaområde. Det är nu över 40 år sedan. Vi fick åka buss för att ha gymnastik och slöjd på Ringsbergs skolan.

På LekisFörskolan, så gjorde jag och Jens Bylén varsin verktygslådan - det var en av mina första projekt efter att jag monterade isär mormor och morfars radio. Den fungerrade inte när jag startade, mn tyvärr heller när jag var klar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?