I dag är vi Råttor, men i morgon blir vi Oxar!

 

Under många år var jag mycket intresserad av Kina och har varit där ett antal gånger. Jag trodde verkligen på en ny utveckling efter OS i Beijing 2008, men resultatet har varit något annat! I många år var jag medlem i Svensk-Kinesiska föreningen, som 2017 bytte namn till FocusKina.
I går besökte jag Andra Varvet Second hand i Högdalen och köpte böckerna: 

* "Kinesiska turister - vad vill de ha? (2013) av Ingemar Fredriksson och Lu Wen
* "Jag minns. Svenska folket berättar om sitt 1900-tal" (2017) av Madelaine Levy och Peter Englund
* "Första året - scener ur ett klassrum" (1999) av Daniel Pavlica

Jag deltog på kvällen i Lärarförbundets inspirationsföreläsning med Carina Ulvegren om "Undervisningsdesign och Klassrumsledarskap" och En kväll med Sveriges Radio om "Framtiden - dystopisk eller dekadent? med:
* Titti Schult, moderator och programledare P4 Extra

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?