Vi visste att vår skola skulle rivas!

 

Idag ska jag vara jag vikariera i en årskurs 1. Jag kan namnen på dem alla.

Jag minns mitt förskola, som kallades lekis, och hette Västrabo och vi var grannar med gud. Skolan var granne med Västrabo kyrka. Jag gick i eftermiddagsgruppen. Jag kommer ihåg att jag och Jens byggde en "snikarbox".

När jag började 1:an så var det i en helt ny skola, Hovshagaskolan. För mig och alla andra - splirrans ny. Allt var nytt - husen, barnen och lärarna.

Jag kommer ihåg min första skoldag, trots att det är över 40 år sedan. Vi gick i skola baracker, som skulle rivas (någon gång).

Vi gick i halvklass (10-12 barn) och gick antingen förmiddag  eller eftermiddag. Vi började eller avslutade med lunch.

Mitt roligaste ämne var matematik, som jag ska undervisa i idag och som jag underviade i går på gymnasiet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vilka svenskar är rikast i världen?

Det som formar min bild!

Jag vet inte om du märkte det?